Ellos Group, som består av Ellos, Jotex och Stayhard, har genomgått ett stålbad under sin omvandling från ett traditionellt postorderföretag till modernt e-handelsbolag. Men med den tuffa perioden bakom har gruppens VD, Hans Ohlsson, sagt att man nu ser ljuset i tunneln, och att det är dags att höja ribban.
Bland annat ska man utveckla försäljning av externa varumärken och möbler men även en börsnotering kan bli aktuellt. Vad han inte berättade om var planerna på att gå offline men den 16 september är det dags för e-handelssajten Ellos att en butik i Mall of Scandinavia i Solna.
– Mall of Scandinavia är en fantastisk galleria där våra kundgrupper har en stor närvaro. Även om den stora majoriteten av vår affär alltid kommer att vara e-handel, så vill vi hela tiden utveckla vårt kommersiella koncept för att attrahera nya kunder, säger Carina Ladow, kollektions- och inköpschef på Ellos.
E-handelstationer i butiken
Butikens fokus kommer att ligga på Ellos Home, vilket är Ellos affärsområde inom heminredning, men man kommer även att presentera utvalda delar av sitt sortiment inom mode och skönhet.
Det kommer samtidigt att finnas en touch av e-handel i butiken med stationer där kunden har möjlighet att handla online bland alla Ellos produkter.
– Vi är övertygade om att vårt erbjudande inom Ellos Home är det bästa i Norden. Nu får vi möjlighet att presentera det i ett sammanhang som berör alla sinnen. Målet är att varje besök ska ge kunden ny inspiration och öppna dörren till Ellos hela produktutbud online, med 400 varumärken inom mode, skönhet och hem, säger Carina Ladow.