I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners. |
Nu är det inte många dagar kvar till den stora Emeet-finalen i Stockholm den 19 oktober. Med oss på resan har vi bland annat Marginalen Bank, med sin tjänst e-handelskassan Hygglig.
David Fröman, som är försäljningschef på banken, berättar hur de jobbar med e-handlarna för att stärka deras business i en allt mer konkurrensutsatt värld.
- Vi arbetar mer med vår kontakt med slutkund och trimmar i alla led. Både för att göra det lättare för slutkund och för att minska administrationen för våra handlare så att de kan inrikta sig på andra delar av sin verksamhet än bara betalningar. Vi ser därför över både handlarens och slutkundens kundresa.
“B2B-marknaden är spännande”
Vad är intressantast inom e-handeln just nu?
- Vi ser både nya aktörer på marknaden och många nya produkter från befintliga aktörer, vilket gör det mycket intressant att följa utvecklingen. En annan spännande utveckling att följa är B2B-marknaden som fortfarande är i sin linda. After sales är som alltid också ett hett ämne. Hur bygger vi gemenskap och ambassadörer i en marknad som består av fler och fler aktörer?
Under Emeet Stockholm kommer Marginalen Bank bland annat att prata en hel del om social selling. Vilket handlar om att interagera i sociala medier och framför allt skapa en dialog med kunderna och i slutändan stärka sin relation med dem.
- Vi kommer att berätta om återkommande kunder, om olika kanaler, och hur man bygger en trogen gemenskap runt sin produkt och bolag. Vi inleder vår Emeet-session kring social selling och avslutar med hur man omvandlar besökare till kunder.
Emeet hjälper till att forma Hygglig
David Fröman berättar att han tycker att Emeet är ett bra forum med högt i tak, där alla pratar med alla om möjligheter och utmaningar.
Varför är Marginalen Bank med som partner till Emeet Stockholm?
- Vi tycker att Emeet är ett perfekt forum där handlarna får en chans att berätta i en öppen miljö vad det tycker och vilka utmaningar som är störst för dem. Där kan vi ha en direkt dialog med handlarna för att säkerställa att vi utvecklar vår checkout Hygglig i rätt riktning, säger David Fröman.