Svenska Tradedoubler, verksamt inom prestationsbaserad marknadsföring, grundades 1999 och arbetar idag med drygt 2 000 annonsörer och 140 000 publishers. Nu expanderar företaget till Asien med öppnandet av ett kontor i Singapore.
– Vi är mycket glada över att utöka vårt internationella erbjudande inom prestationsbaserad marknadsföring till Asien eftersom vi ser många möjligheter på den växande e-handelsmarknaden i Sydostasien, säger Tradedoublers VD, Matthias Stadelmeyer.
Ska hjälpa befintliga kunder i Asien
Tradedoublers verksamhet i Singapore kommer att bedrivas från samma kontor som Reworld Media, bolagets största aktieägare, och tillsammans ska bolagen arbeta för att maximera potentiella trafik- och databassynergier.
Och förutom att bolaget ska hjälpa befintliga kunder med att marknadsföra sig i Asien, letar man nu nya kunder i regionen som vill nå ut globalt.
– Vi arbetar redan med ett antal befintliga kunder för att expandera deras prestationsbaserade marknadsföring till Asien och söker även nya Asien-baserade kunder som vill arbeta med oss internationellt, säger Matthias Stadelmeyer.