ANNONS

Ted Bakers e-handel upp 32 procent sedan januari

Ted Bakers e-handel upp 32 procent sedan januari
Ted Baker gör succé online

Klädföretaget har öppnat lokala e-handelssidor i flera länder - något som gett försäljningen en rejäl knuff framåt.

ANNONS

Det brittiska modeföretaget Ted Baker har räknat ihop sina försäljningssiffror för de 19 veckor som passerat mellan 31 januari och 11 juni i år. Rapporten visar särskilt på en stark utveckling för bolagets e-handel, som under perioden ökade med drygt 32 procent.

Ted Baker har förutom e-handeln på sin hemmamarknad Storbritannien även lanserat lokala nätbutiker i USA, Kanada, Australien och Tyskland, och bolaget säger sig vara belåtet med deras utveckling hittills.

45 procentig ökning mot förra året 

Samtidigt som e-handeln alltså växte i snabb takt tog den fysiska delen av företagets handel ett kliv uppåt med drygt 10 procent när man inte räknar in några valutajusteringar. Perioden har bjudit på nyöppnade butiker i bland annat Peking, Ottawa och Seattle.

- Vi är väldigt nöjda med responsen från våra kunder under den här perioden och vi har en fortsatt bra position för att nå förväntningarna för helåret, kommenterar Ray Kelvin, VD och grundare för Ted Baker.

Ted Bakers senaste verksamhetsår tog slut den 30 januari och enligt Internet Retailer hade e-handeln då vuxit med 45 procent jämfört med året innan. Under året som helhet kom Ted Bakers omsättning upp i 456 miljoner brittiska pund, vilket motsvarar en ökning på nära 18 procent.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se