Knittingroom.se har lanserat en helt ny sida som inte bara är responsiv, utan även erbjuder kunderna en helt ny funktion som hjälper kunderna att beställa hem rätt mängd garn. Kunden behöver bara välja ut ett mönster och en storlek så berättar systemet hur mycket garn kunden behöver.
För att nå ut med den nya funktionen har Knittingroom bland annat satt ihop en informationsfilm:
- Tidigare var man tvungen att hitta ett mönster och läsa i det. Och sedan gå in och beställa det garn som krävs för mönstret, förklarar Mikael Rosendahl, som är VD för Ateljé Margaretha som bland annat driver Knittingroom.se.
"Den gamla sidan alldeles för dålig"
Kunderna kan förstås också välja mellan olika färger, och får överlag ta del av en ny sida med allt vad det innebär. I samma veva som nylanseringen öppnar Ateljé Margaretha specialanpassade sajter för sex länder som till exempel Norge, Finland och Tyskland. Varje marknad får en sida på det lokala språket och med nationella betalningsalternativ.
- Det är ett jättestort webbprojekt som äntligen går i mål, säger Mikael Rosendahl.
Varför har ni genomfört de här förändringarna?
- Skälet till projektet från början är att vi vill ta ytterligare steg och marknadsföra oss via alla olika digitala kanaler som i en strid ström tillkommer idag. Och då var den gamla sidan helt enkelt alldeles för dålig. Så nu kan vi köra på allvar!
Enligt Borås Tidning omsätter Ateljé Margaretha ungefär 200 miljoner kronor årligen.