Salesforce och deras molnbaserade CRM-plattform är ett väl använt verktyg bland säljare världen över. Nu ger sig företaget även in i e-handelns värld.
Det efter att man tecknat ett avtal om att förvärva den molnbaserade e-handelsleverantören Demandware för cirka 2,8 miljarder dollar.
– Med Demandware kommer Salesforce att vara väl positionerat för framtiden. Det innebär också att vi kan leverera framtidens handel som en del av vår plattform Customer Success, säger Marc Benioff, VD Salesforce.
250 varumärken och 1000 sajter
Demandware och deras e-handelssystem används idag av mer än 250 varumärken och 1000 sajter, däribland GoPro, Puma, Adidas, Crocs, Ecco och Lacoste. Man har även flera nordiska aktörer på kundlistan, däribland Acne.
– Att bli en del av Salesforce kommer att påskynda vår vision att erbjuda världens ledande varumärken de mest innovativa digitala handelslösningar som gör det möjligt för dem att interagera med kunder i alla kanaler, säger Tom Ebling, VD Demandware.