Skincity har lämnat sin gamla Panagora-plattform till förmån för en ny lösning med leverantören Askås. I samband med bytet får e-handlaren en sida som är lättare att besöka med mobilen.
- Det allra viktigaste för oss är att vi får vårt hudtest helt mobilt och det är ju kopplat till att vi från och med nu har en responsiv sida, säger Mikael Kjellman, VD för Skincity.
"Över den kritiska punkten"
Sidan gick live i morse och hittills ska allt ha fungerat enligt planen.
– Det känns som att vi har kommit över den kritiska punkten. Ordrarna ramlar in i en bra takt och det är inga eller få kunder som haft problem. Det känns jättebra, säger Kjellman.
Han kallar plattformsbytet för ett “otroligt omfattande projekt” men tillägger att han är otroligt nöjd med resultatet. För Askås del ska Skincitys plattformsbyte ha varit det största i plattformsleverantörens historia.
- Den här lanseringen har gått fantastiskt bra och det är många som har gjort ett stort jobb. Vi ser verkligen fram mot att vara med och lyfta Skincity till ännu högre höjder, säger Jonas Askås, VD.