Hafa har tillverkat badrumsinredning sedan 1962 och har återförsäljare över hela landet, både på och utanför nätet. Nu har tillverkaren rullat ut en ny B2B-handel, som är anpassad för både desktop och mobila enheter, för sina företagskunder.
– Vi ville skapa en plattform där våra återförsäljare enkelt och snabbt hittar allt de behöver veta när de köper badrum från oss, varje dag, dygnet runt. Enkelhet och tillgänglighet för våra kunder är viktigast av allt, säger Eva Östergren, Marknadschef på Hafa.
Kan chatta med kundservice
Den nya sajten är enligt Hafa inte bara en traditionell e-handel utan ska även fungera som ett forum för dialog och information.
Bland annat kan Hafas återförsäljare chatta med kundservice, ta del av nyhetsuppdateringar och sociala flöden, ladda ner texter och bilder och beställa färdigt marknadsmaterial.
– Enligt vår strategi är digitaliseringen en mycket viktig faktor för att skapa ett unikt mervärde för våra kunder. Vi ville ha en lösning där vi kan bygga vidare på en stabil bas men samtidigt utveckla unika tjänster mot vårt affärssystem, säger Johan Petersson, IT-chef på Hafa.