LensWay, som nyligen tog hjälp av influencers för att locka nya kunder, putsar nu på sin nätbutik.
Vi har tidigare berättat att responsiva sajter växer mycket snabbare än separata mobilsajter inom e-handelns värld. Framtiden är helt enkelt responsiv, även om exempelvis TheMobileStore inte håller med om det.
Nu följer LensWay i alla fall den större trenden och slänger sin tidigare lösning med två sajter, en för dator och en för mobil, för att istället satsa på en responsiv nätbutik. En e-handel som alltså anpassar sig automatiskt till alla olika enheter.
– Vi har höga mål och ska öka vår försäljning väsentligt under kommande år, därför är det viktigt att våra kunder kommer åt hela vår sajt oavsett skärm och köp av produkt, säger Sofie Struwe, marknadschef för Lensway.
Glasögon har andra krav än linser
Med den nya sajten vill LensWay göra det enklare och snabbare att handla optikprodukter. Företaget hoppas att den nya sajten ska hjälpa till att ta ytterligare marknadsandelar.
- Med en ny sajt som gör det enklare att handla och en kommande nysatsning på glasögon kommer vi att ta ytterligare marknadsandelar på optikmarknaden, säger Sofie Struwe.
Samtidigt som lanseringen av den nya sajten ser bolaget över prismodellen för glasögon och förenklar flödena för köp på sajten.
- Att köpa glasögon på nätet skiljer sig mycket mot att köpa linser, varför ett snabbare och enklare flöde kring glasögon prioriteras på den nya sajten, skriver företaget, och meddelar samtidigt att en nysatsning inom glasögon ska presenteras inom kort.