ANNONS

K-rautas näthandel är äntligen av det rätta virket

K-rautas näthandel är äntligen av det rätta virket
Den finske skådespelaren Jarmo Mäkinen är K-rautas ansikte utåt

Byggvarukedjan bygger vidare på sin digitala kanal och rullar idag ut en fullskalig e-handel i Sverige.

ANNONS

K-rauta må vara en av Sveriges ledande byggvaruhuskedjor men man var inte snabba med att hoppa på bollen som vi kallar e-handel. Först sommaren 2014 var det dags för en sajt med viss e-handelsfunktionalitet.

Målsättningen är dock att bli bäst i branschen och nu tar K-rauta ytterligare ett kliv i den satsningen genom att lansera en fullskalig e-handel på den svenska marknaden.

– Genom denna satsning tar vi både vår hemsida och e-handel till en ny nivå. Nu kan vi möta våra kunder på ett enhetligt sätt, med hög igenkänning genom hela sajten, säger Hugo Perlskog, projektledare på K-rauta.

Köpa online, hämta i butik

Projektet har pågått under en längre tid och förutom att sajten har ett nytt gränssnitt är den responsiv, inte helt oväntat med tanke på dagens många mobila kunder. Totalt erbjuder man över 5 000 produkter med hemleverans men kunder har även möjligheten att hämta ut sina nätköp i butik.

Samtidigt implementeras den nya designen på K-rautas webbplatser i Finland, Estland, Lettland och Ryssland.

– Hela vår digitala närvaro och e-handel slår an tonen för den långsiktiga satsningen att bli digitalt ledande i vår bransch, säger Hugo Perlskog.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se