Handelsbanken omprofilerar och samlar sina verksamheter inom säljfinansiering, e-handel och lojalitetsprogram i ett nytt affärsområde. Via Ecster, tidigare Handelsbanken Finans, erbjuder man bland annat betallösningar för både e-handel och fysisk butik samt olika lojalitetsprogram.
Lanseringen beror till stor del på den digitala handelns framfart och förutom ett nytt namn kommer man framöver även att ta fram nya produkter och tjänster för både e-handlare och fysiska återförsäljare.
Ecster Pay ska ge klirr i kassan
Först ut, och kanske mest intressant för alla e-handlare, är en ny e-handelskassa vid namn Ecster Pay. Kassan ska vara fullt responsiv och enkel att anpassa till butikens utseende och innehåller de vanligaste betalsätten, som kort, faktura och delbetalning. Den har även fullt stöd för BankID.
– Vi vill bidra till att utveckla handeln i Sverige och ta ett helhetsgrepp kring köpupplevelsen. Vi bidrar med att se till hela upplevelsen. Före, under och efter köpet, säger Anders Karlsson chef för Ecster.