Efter att KidsBrandStore annonserat efter en Online Marketing Manager på vår sida så har man nu hittat Maria Fritzell, närmast ifrån brittiska Moss Bros.
KidsBrandStore tog i slutet av förra året in 21 miljoner kronor då eEquity visat intresse för bolaget. E-handeln som fokuserar på märkeskläder för barn ska nu växla upp tempot och planerar att stärka sig i Norden och man tittar även på en fysisk expansion i Stockholm.
"Vårt mål är att bli Nordens största aktör"
Maria Fritzell som nu blir Online Marketing Manager för nätbutiken ska vara en viktigt del i tillväxtpusslet.
- Att rekrytera Maria är en viktig del i vår fortsatta tillväxt. Vårt mål är att bli Nordens största aktör med försäljning av mode för barn och ungdomar 8-16 år. Vi har kommit en bit på vägen men mycket återstår, säger Mikael Arnåsen CEO KidsBrandStore.
Maria ska ha en bred erfarenhet inom online-marknadsföring och spetskompetens inom till exempel PPC. Hon har jobbat utomlands i flera år med just marknadsföring och närmast kommer hon ifrån Moss Bros där hon var Customer Acquisition Manager.
- Rollen är precis den breda tjänst inom digital marknadsföring jag varit ute efter. Att KidsBrandStore dessutom agerar inom kläd- och modebranschen, som jag har arbetat inom under flera år i London, var en stor bonus. Bolaget expanderar och jag ser stor potential för fortsatt tillväxt, så det känns som att detta kommer att bli en väldigt spännande resa, säger Maria Fritzell.
Maria Fritzell tillträder tjänsten nu i mars 2016.