Han lyfter fram flera höjdpunkter från året, inklusive det uppmärksammade samarbetet med världsartisten Jennifer Lopez och utvecklingen av företagets Outerwear-sortiment, där Ski-kollektionen nämns som extra glädjande.
Men framför allt har vi tagit stora steg i att bli mer kundfokuserade inom samtliga områden, alltifrån produktutveckling till kommunikation och upplevelse, betonar Mostacero.
Strategier för lönsamhet ger resultat
Aim'n har tidigare kommunicerat ett aktivt arbete med att förbättra marginalerna, bland annat genom en fullprisstrategi. På frågan om hur detta påverkat lönsamheten är svaret kort och koncist från vd:n:
Stark förbättring. Vi arbetar aktivt med detta varje vecka.
Trygga med planen framåt
Aim'n, som nyligen rekryterade stjärnstylisten Martina Nilsson och annonserade öppningen av en ny konceptbutik i Westfield Mall of Scandinavia, ser ljust på framtiden. Företaget känner sig uppskattat på marknaden och upplever ett ökat förtroende hos kunderna.
Vi ser inte några direkta utmaningar när vi rör oss framåt utan är trygga med vår plan och vårt kundfokus, säger Robin Mostacero.
Han ser stora möjligheter för fortsatt tillväxt, både på befintliga och nya marknader, samt genom att utforska nya produktkategorier och skapa ytterligare mervärde för kunden, utöver det befintliga sortimentet som strävar efter att vara en "fusion between fashion and function".
De exakta siffrorna för Aim'ns prestation under det senaste året kommer att presenteras när de finansiella rapporterna blir offentliga.