Att expandera till Afrika har varit ett långsiktigt mål för Jysk, och idag är vi stolta över att förverkliga det med våra första butiker i Casablanca, säger Rami Jensen, vd och koncernchef på Jysk.
Han fortsätter:
Det är alltid speciellt att öppna nya butiker och ännu mer speciellt när det sker på nya marknader och på en ny kontinent som idag. Jag ser fram emot att se hur Jysk växer på denna spännande nya marknad, och jag är övertygad om att våra fantastiska skandinaviska erbjudanden kommer att tas emot väl av marockanska kunder.
Två nya kontinenter på kort tid
Expansionen till Marocko och Afrika följer tätt inpå en annan stor etablering. För bara två veckor sedan öppnade Jysk, via sitt franchisekoncept, sin första butik i Sydamerika, närmare bestämt i Uruguay.
Vår expansion till Marocko är en bekräftelse på Jysks affärsmodell, som fortsätter att vara framgångsrik på alla våra marknader, förklarar Rami Jensen. Att gå in på två nya kontinenter inom ett år är en anmärkningsvärd milstolpe som öppnar ännu fler möjligheter för tillväxt.
Jysk, som öppnade sin allra första butik i Århus, Danmark 1979, har nu vuxit till en global kedja med över 3 500 butiker och fler än 31 000 anställda i 50 länder.
Företaget signalerar fortsatta ambitioner i Marocko, med planer på ytterligare en butik senare under året. Ett lokalt huvudkontor har etablerats i Casablanca för att stödja verksamheten.