Ett år efter samgåendet med den norska matleveransaktören Oda, rapporterar Mathem betydande förbättringar inom flera nyckelområden. Företaget lyfter fram ökad kundnöjdhet, högre leveransprecision och kraftigt minskat matsvinn som resultat av det gångna årets arbete.
LÄS ÄVEN: Mathems kamp för överlevnad - tingsrätten gav mer tid
Sedan fusionen har Mathem fokuserat på att vässa sin logistik och förbättra kundupplevelsen. Detta arbete ser nu ut att ge resultat. Enligt företagets senaste mätningar har punktligheten i leveranserna ökat markant, vilket i sin tur lett till nöjdare kunder.
Förra veckan var vår bästa vecka hittills under 2025 och den näst bästa under det senaste året, säger André Knüppel, vd för Mathem och Oda.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!
Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.