I en tid då e-handeln fortsätter att omforma affärslandskapet och lågkonjunkturen slår mot marknaden, finns det fortfarande företag som inte bara överlever utan blomstrar.
Waldor & Co. är ett sådant exempel. Med en imponerande omsättning på 90 miljoner kronor under 2024 och en siktpunkt inställd på 150 miljoner i år, har detta svenska varumärke visat att lönsamhet och tillväxt kan gå hand i hand – utan att någonsin ta in externt kapital.
Men en fascinerande detalj sticker ut: 95 procent av klockföretagets försäljning kommer från andra länder än Sverige. Så, hur har företaget lyckats bygga ett globalt varumärke samtidigt som de navigerar den svenska e-handelsmarknaden?
I den här artikeln fördjupar vi oss i Waldor & Co:s framgångssaga och utforskar hur de har lyckats bygga ett globalt varumärke. Vi kommer att djupdyka i medgrundaren Mikael Christenssons erfarenheter för att förstå hur de har uppnått denna framgång.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!
Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.