ANNONS

1,5 miljarder bara i e-handeln - bygger egen fabrik: "Ökad lönsamhet"

David Rönnberg
"Över en fjärdedel av den totala försäljningen".

Den finska husdjurskoncernen Musti Group redovisar siffrorna för 2024. Koncernen, som driver e-handel och 342 butiker i Finland, Sverige och Norge, nådde 560,6 miljoner euro, vilket motsvarar cirka 6,5 miljarder kronor i omsättning. En tillväxt om 32 procent.

LÄS ÄVEN: Djurjätten köper in sig hos konkurrent: "Ett framgångsrikt företag"

År 2024 var ännu ett omvälvande år för Musti i en utmanande marknadsmiljö. Vi ökade vår marknadsandel, välkomnade fler husdjursägare i våra etablerade marknader och utökade vår närvaro i Baltikum, vilket skapar tillväxtmöjligheter för 2025 och framåt, skriver David Rönnberg, vd för gruppen, i rapporten.

Även om teamet och jag är stolta över dessa framsteg, är vi besvikna över att året resulterade i vår första nedgång i år-till-år-resultatet. Samtidigt är vi övertygade om att de åtgärder vi vidtagit under året säkerställer att detta förblir en engångsföreteelse.

ANNONS
ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se