Den finska husdjurskoncernen Musti Group redovisar siffrorna för 2024. Koncernen, som driver e-handel och 342 butiker i Finland, Sverige och Norge, nådde 560,6 miljoner euro, vilket motsvarar cirka 6,5 miljarder kronor i omsättning. En tillväxt om 32 procent.
LÄS ÄVEN: Djurjätten köper in sig hos konkurrent: "Ett framgångsrikt företag"
År 2024 var ännu ett omvälvande år för Musti i en utmanande marknadsmiljö. Vi ökade vår marknadsandel, välkomnade fler husdjursägare i våra etablerade marknader och utökade vår närvaro i Baltikum, vilket skapar tillväxtmöjligheter för 2025 och framåt, skriver David Rönnberg, vd för gruppen, i rapporten.
Även om teamet och jag är stolta över dessa framsteg, är vi besvikna över att året resulterade i vår första nedgång i år-till-år-resultatet. Samtidigt är vi övertygade om att de åtgärder vi vidtagit under året säkerställer att detta förblir en engångsföreteelse.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel