Företaget investerade samtidigt 375 miljoner kronor i marknadsföring under fjolåret. Trots dessa siffror beskriver Jacob Eriksson besvikelse över att inte ha uppnått de interna målen:
Förra året var första gången vi missade våra mål, det var vi otroligt besvikna över först. Men sen insåg vi att vi gjorde 50 miljoner kronor på ebitda-nivå, det är ändå ganska bra, säger medgrundaren Jacob Eriksson till Breakit.
Företaget upplevde också problem med så kallade ”kinesiska scammers” på Amazon under december månad.
Jag vet inte hur de gör det, men det betydde att vi försvann från listningen ett par dagar. Nu har vi fått kontakter högt upp på Amazon, så förhoppningsvis ska det inte hända igen.
Trots de upplevda problemen fortsätter man att fokusera på Amazon och ser stor potential i kanalen. Inför 2025 har företaget satt upp ambitiösa mål. Omsättningen förväntas överstiga en miljard kronor med en vinst på 220 miljoner.
För att nå dessa mål planerar företaget att bland annat satsa mer på försäljning i fysiska butiker. Företaget meddelar att de under årets början ökat försäljningen med 300 procent, jämfört med samma period föregående år.