Vår säljstrategi, som kombinerar starka återförsäljare med vår egen näthandel, har visat sig vara framgångsrik, säger Mikael Söderlindh, delägare och vd för Häxan.
Idag finns Häxan representerade hos över 5 000 återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Tyskland.
Företaget, som har en historia på över 100 år, togs över av nya ägare år 2020 och drivs sedan dess helt utan externt kapital. De senaste fyra åren har teamet arbetat intensivt med att modernisera varumärket och utöka sortimentet.
Med vår tillväxt, vår förmåga att ligga rätt i tiden och ett starkt, genuint varumärke utmanar vi de traditionella rengöringsjättarna i dagligvaruhandeln, säger Mikael Söderlindh.
En annan viktig faktor bakom Häxans framgångar är deras aktiva närvaro i sociala medier, särskilt på plattformar som TikTok där intresset för städning har exploderat de senaste åren.
Det är tydligt att det finns ett starkt och växande community kring städning i sociala medier där vi på Häxan bidrar med inspiration och tips. Vi ser allt från husmödrar till hipsters som uppskattar och använder våra produkter, säger Mikael Söderlindh.
LÄS ÄVEN: Från strumpförsäljare till e-handelsmagnat: "Jag har bara börjat"