Trots att efterfrågan var fortsatt hög, var det en liten förändring i genomsnittligt ordervärde jämfört med året innan. Totalt sett ökade det genomsnittliga ordervärdet med cirka 5 procent, främst till följd av prisökningar på den brittiska marknaden, som är Euroflorists största.
Höjningen beror på att vi har justerat priserna för att kompensera för högre kostnader, förklarar Magnus Silfverberg.
Å andra sidan, i Sverige, minskade det genomsnittliga ordervärdet med cirka 2,5 procent. Detta kan tyda på en något lägre köpkraft, men det kan också vara ett resultat av vår "value-for-money"-strategi.
Denna strategi, som syftar till att erbjuda så mycket blommor som möjligt för pengarna, har varit central för Euroflorist under de senaste åren. Vd:n berättar att strategin har varit särskilt framgångsrik i Storbritannien.
Vi har haft stor framgång med denna strategi de senaste åren, och vi har nu implementerat den på de övriga marknader vi är verksamma på, säger han.
Genom att leverera direkt från odlaren till kund, utan mellanhänder, kan företaget hålla nere priserna samtidigt som kvaliteten på produkterna behålls.
En trend som märktes under årets Alla hjärtans dag var den stora försäljningen av röda rosor. Magnus Silfverberg nämner att deras 20 röda rosor-produkt var särskilt populära i Sverige i år. Den ökade nämligen med 100 procent jämfört med året innan.
Röda rosor sålde bäst, som alltid, säger han och tillägger att även en bukett med 50 rosor var populär på den brittiska marknaden.
Ett annat intressant inslag från dagen var företagets största beställning, som uppgick till hela 7 500 kronor. Vilket var mer än dubbelt så mycket som förra årets största beställning på 3 900 kronor.
Någon ville tydligen slå på stort, avslutar Magnus Silfverberg med ett skratt.