ANNONS

De krokar arm med Kicks-ägaren: "Bryter helt ny mark"

Charlotta Nilsson, vd (Foto: Press/Jezzica Sunmo)
"En perfekt match".

Intimmärket Ellen inleder ett samarbete med Matas Group, som bland annat äger Kicks Group. Samarbetet innebär en expansion på den danska marknaden. Där bolagets produktportfölj kommer att lanseras både online och i Matas fysiska butiker. Implementeringen är planerad att ske under det andra kvartalet 2024.

Gruppen står bakom kedjorna Kicks och Matas, samt bolagen Grænn, Firtal och Web Sundhed. Totalt driver koncernen 260 fysiska butiker.

Vi ser mycket fram emot ett samarbete med Matas Group där vi ser att Ellen och Matas är en perfekt match, inte minst med tanke på det ökade fokus de har att lyfta hälsa och hälsokategorier i sin affär. Detta samarbete innebär att vi bryter helt ny mark i Norden genom lansering av Ellens sortiment även i Danmark, säger Charlotta Nilsson, vd på Ellen AB.

ANNONS
ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se