Hur kan varumärken hålla sig relevanta och skapa genuina kopplingar i en ständigt föränderlig värld? Svaret: en kulturkalender!
I detta avsnitt av Influencer Marketing Talks går Frida Ekholm, Creative Lead, och Sanna Ödmark, Head of Marketing på Cure Media, igenom hur varumärken strategiskt kan anpassa sin marknadsföring till viktiga kulturella ögonblick – som filmpremiärer, festivaler och virala trender – för att öka engagemanget och stärka sitt varumärke. Vi lyfter exempel på varumärken som har lyckats med kulturell marknadsföring och delar konkreta tips på hur du själv kan börja bevaka och använda kulturella trender i din strategi.
Lyssna här!
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Sanna Ödmark, Head of Marketing på Cure Media och Frida Ekholm, Creative Lead på Cure Media.
Producent: Cure Media