ANNONS

E-handlaren passerar tvÄ miljoner i rekordfart: "Otroligt stolt"

Peter G. JĂžrgensen, CCO
"FÄ trodde pÄ oss".

E-handelsjÀtten Boozt firar nu ytterligare framgÄng för sitt lojalitetsprogram. PÄ bara 18 mÄnader har programmet lockat till sig hela tvÄ miljoner medlemmar i Norden, och nu siktar e-handlaren pÄ tre miljoner.

Club Boozt lanserades i juni 2023 och har sedan vuxit mycket snabbt. I februari 2024 hade man nÄtt en miljon medlemmar, och nu har alltsÄ ytterligare en miljon anslutit sig.

Jag Àr otroligt stolt. FÄ trodde att vi skulle kunna dubbla vÄrt medlemsantal, men vÄra befintliga medlemmar anvÀnder i allt större utstrÀckning förmÄnerna, vilket tyder pÄ djupare kÀnnedom om klubben. MÄnga av dessa medlemmar var redan lojala kunder innan de gick med, men de riktade fördelarna har ytterligare stÀrkt deras engagemang hos oss, sÀger företagets medgrundare Peter G. JÞrgensen och fortsÀtter:

ANNONS

Vi ser högre genomsnittliga ordervÀrden, ökad köpfrekvens och högre kundlojalitet Àn tidigare. Detta gör att vi bÀttre kan rikta vÄra aktiviteter och vara mer relevanta, samtidigt som vi stödjer vÄra varumÀrkespartners.

Casper Strange, affÀrsutvecklingschef pÄ Boozt och ansvarig för Club Boozt, Àr ocksÄ mycket nöjd med resultaten och förbereder nu nya initiativ för att öka medlemsantalet till tre miljoner.

Klubbmedlemmar gör fler köp Ärligen jÀmfört med icke-medlemmar, och deras högre lojalitet bidrar till att minska antalet engÄngsköpare och frÀmja lÄngsiktiga relationer, sÀger Casper Strange, och avslutar med:

Vi har redan börjat arbeta mot mÄlet pÄ 3 miljoner medlemmar, och vi siktar pÄ att nÀrma oss det i slutet av 2025.

Club Boozt Àr utvecklat helt internt av Boozts egna utvecklingsteam. Förutom lojalitetsprogrammet har Boozt Àven utvecklat egna retail media-lösningar, som ska gynna bÄde företaget och dess varumÀrkespartners.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se