ANNONS

Lista: Köp svenskar anmälde mest 2024 - "har verkligen exploderat"

Christine Fransholm, Konsumentvägledare
Missnöjet har ökat.

Kläder, skor och accessoarer toppar listan över de produkter och tjänster som konsumenterna klagade mest på, när det kommer till köp gjorda på nätet, under 2024.

Men det är inte bara fysiska produkter som folk var missnöjda med. Även resor, särskilt flygbiljetter, är en vanlig källa till missnöje.

LÄS HÄR: Hela listan: Dessa köp klagade svenskarna mest på under 2024

Tidigare i veckan publicerade Sveriges Konsumenter en sammanställning av produkter, köpta både online och offline, som svenskarna varit missnöjda med under föregående år.

Nu har Ehandel fått tillgång till en unik lista över de vanligaste klagomålen inom e-handeln under samma period. Denna lista återspeglar en av de mest diskuterade frågorna i branschen: de kinesiska plattformarnas ojämlika konkurrens och svenskarnas omfattande konsumtion från dessa plattformar.

Det är fler platsbyten på e-handelslistan än vi ser på den andra listan, över det totala antalet ärenden oavsett försäljningsställe, säger Christine Fransholm, Konsumentvägledare på Sveriges Konsumenter, till Ehandel.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se