Eftersom vi inte stängt böckerna för 2024 kan jag inte ge några exakta siffror, men jag kan berätta att vi når över 500 miljoner kronor och att e-handeln vuxit med över 30 procent mot föregående år. Resultatet är också vårt starkaste hittills både som andel och i faktiska tal, säger hon.
Året innan, 2023, uppgick Miss Mary of Swedens intäkter till cirka 400 miljoner kronor. E-handeln stod då för mer än 75 procent av omsättningen.
Vad har varit nyckeln till er framgång?
Det är givetvis först och främst vår fantastiska produkt som möjliggör den här tillväxten. Vi har världens mest prisvärda underkläder. Även om våra BH:ar kostar väsentligt mer än vissa billiga som man kan finna i varuhusen, är de i förhållande till kvalitet och passform vansinnigt prisvärda.
Man behöver vanligtvis betala mycket mer hos andra premiumvarumärken för att få motsvarande kvalitet. I många fall är vi bättre än mycket dyrare premiummärken. Vi är till exempel ensamma med att garantera att produkterna klarar 100 tvättar.
Elisabet Sandström betonar vikten av att kombinera hög kvalitet med konkurrenskraftiga priser. Företaget strävar efter att utveckla produkter med lång livslängd genom att prioritera tekniska funktioner och hållbarhet.
Det är den absoluta motsatsen till fast fashion. Det vanliga är att underklädesmärken lägger mycket tid och resurser på mode och trender. Våra produkter skall vara tidlösa vardagsfavoriter.
Hon understryker att Miss Mary, trots att de också lanserar nya produkter varje år, har som mål att skapa tidlösa klassiker. Varje ny design skapas med ambitionen att bli en 'evergreen' som stannar kvar i kollektionen för alltid.
Våra toppsäljare har till exempel funnits i kollektionen över tio år. Vårt fokus på långsiktigheten är vår största styrka. Det får vi tillbaks i form av väldigt lojala kunder.
Det kan vara en utmaning att behålla återkommande kunder när ett e-handelsföretag växer snabbt. Men det upplever inte Miss Mary.
Trots att vi växer mycket har vi nu större andel återkommande kunder än någonsin. Och lojala kunder och en långsiktighet i kollektionen gör givetvis allt från kundtjänst till supply chain och marknadsföring lättare.
Vad har ni för mål i år?
Våra mål för 2025 är att ta ännu bättre hand om våra kunder. Vi satsar mycket på vår kundtjänst. Vi satsar också på mer effektiva leveranser och verktyg för att underlätta att välja rätt produkt, avslutar Elisabet Sandström.