Den svenska e-handlaren Sellpy, som vuxit snabbt inom second hand online och som H&M-gruppen står bakom, introducerar nu en ny affärsmodell. Under namnet ”Sellpy First” lanseras en prenumerationstjänst som ännu är i betaversion.
Med Sellpy First vill bolaget erbjuda sina kunder extra förmåner kopplade till både köp och försäljning på plattformen.
Bland förmånerna finns alltid gratis frakt vid köp, en gratis Sellpy-påse varje månad samt möjligheten att få hela vinsten på en av sina ”Circle-varor” i månaden. Dessutom får prenumeranter tillgång till nyinkomna varor 24 timmar innan de blir tillgängliga för övriga användare.
Detta förhandsåtkomst-grepp omfattar dock inte de plagg och produkter som säljs i influencers så kallade ”popup-shops”.
Sellpy First är just nu en beta-version och vi utvecklar tjänsten löpande, meddelar företaget.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel