ANNONS

Hon blir VD - varumärket går 100% online: "Väljer att ta stålbadet"

Nya VD:n Charlotta Dahlqvist och avgående Gunilla Brisinger
"Ofta uppvisat stort mod".

Hemtextilvarumärket Linum fick en stark start på 2024 med en tillväxt på 35 procent under första halvåret. Framgångarna hänvisades främst till e-handeln och försäljningen via återförsäljare.

LÄS ÄVEN: De ökar rejält - efter stort lyft i e-handeln: "På alla marknader"

Nu meddelar bolaget att man öppnar ett nytt kapitel, när Charlotta Dahlqvist, COO, kliver upp som vd. Gunilla Brisinger, som tills nu axlade vd-rollen, går in i bolagets styrelse.

Min styrka ligger med stor sannolikhet i min förmåga att gå från analys, till strategi till handling. Jag är bra på omvärldsbevakning och att tolka data, ta ner det i en verksamhetsplan och sedan arbeta ut det operativt. Många ledare är skickliga på det ena eller det andra, men i det lilla bolagets kontext, har det varit absolut avgörande att kunna sluta cirklar med hjälp av alla tre färdigheter, säger Charlotta Dahlqvist.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap