ANNONS

Efter 85 år: Anrika märket breddar till e-handlare - “äntligen”

Rickard Lyko och Therese Pernebrink
"Ett nytt och väldigt spännande kapitel".

Ett varumärke som tydligen hållit ut väldigt länge utan att finnas hos stora e-handlare är ACO, med anor från 1939. För första gången i varumärkets historia ska man nu ta sina produkter utanför apoteken i Sverige.

ACO som varumärke grundades av apoteken 1939 och tillsammans har vi byggt ett älskat och pålitligt varumärke som finns i de flesta svenskars badrumsskåp. Apoteken kommer också fortsatt vara en prioriterad försäljningskanal, men ett nytt och väldigt spännande kapitel i varumärkets historia tar sin början när vi nu tar steget in hos Lyko och Kicks där vi kan fortsätta växa vår konsumentbas och ytterligare stärka vår närvaro, säger Therése Pernebrink, vd på ACO Hud Nordic.

Expansionen ska enbart gälla på den svenska marknaden och det handlar om ACOs icke-medicinska hudvårdsprodukter.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap