En avgörande faktor är att vi skalat upp vår marknadsföring till högre nivåer vilket genererat ett högt antal nykunder, med fortsatt hög avkastning och starka nyckeltal. Grunden till det är givetvis att våra kunder uppskattar kvaliteten på våra varor och den service vi erbjuder genom hemleverans direkt till dörren. Det ser vi inte minst på den extremt höga grad av återkommande kunder vi har och de fina omdömen vi får, säger han.
Hur ser det ut med lönsamheten i år?
Vi växer fortsatt lönsamt och kommer landa på ett positivt resultat i år igen. Vi har växt utan extern finansiering från dag ett och varit noggranna med att fokusera på tillväxt, men under lönsamma förhållanden, säger Anton Karlsson.
Vi var förstås nyfikna över hur Black Friday-perioden ser ut för en fiskhandlare på nätet. En första tanke är kanske att fisk inte är något man shoppar under reafesten. Men det stämmer inte.
Black Friday-perioden var en succé för oss. På enstaka dagar kunde vi sälja mer än vad vi sålt för per månad. Vi lyckades bra med vår försäljningsstrategi i form av erbjudanden och marknadsföring. Men det är inte bara under Black Friday som vi sett den ökningen. Vi har haft en stadigt ökande tillväxt under i stort sett hela året. Och nu är vi på nivåer som medför nya roliga utmaningar för att klara av att möta den efterfrågan vi ser.
Trots företagets katastrofalt dåliga gissning för 2024 så vågar Anton Karlsson ändå slänga ut en siffra för vad man tror fiskerian kommer att omsätta nästa år.
Vår målsättning under 2025 är återigen att dubbla vår omsättning med plusresultat, vilket skulle innebära ungefär 40 miljoner kronor i omsättning. Men är vi lika dåliga på att göra träffsäkra prognoser som inför detta år, så behöver vi nog ta höjd för betydligt högre nivåer än så, säger han.
Målet är helt enkelt att fortsätta att växa i hög takt och planen är att bli ett allmänt känt varumärke i hela Sverige.