ANNONS

Boozt, Lindex, Nelly och Gina Tricot varnar för sena leveranser - "längre än vanligt"

"Kunde inte hålla den garanterade leveranstiden".

Julhandlare som väntar för länge med att köpa sina julklappar online kan riskera förseningar. Modejättarna Gina Tricot, Lindex, Nelly, Pierre Robert och Boozt varnar nu för att leveranstiderna kan bli längre än vanligt.

Orsaken är den höga belastningen som ofta uppstår i samband med julhandeln och de stora reorna som Black Friday. För att säkerställa att klapparna hinner fram i tid rekommenderas kunder att lägga sina beställningar i god tid.

ANNONS
 Just nu kan våra leveranstider vara något längre än vanligt, på grund av det stora antalet ordrar som just nu hanteras på vårt lager. Vi tackar för ditt tålamod medan våra kollegor på lagret gör sitt allra bästa, skriver Lindex.

Boozt har redan hamnat efter med sina leveranser och har meddelat kunderna att de inte kan hålla de utlovade leveranstiderna.

På grund av mycket höga ordervolymer från och med Black Friday informerade vi kunder om att vi inte kunde hålla den garanterade leveranstiden på 1-2 dagar under en vecka efter det.

Och Nelly har inte bara leveransförseningar men även jobbiga tekniska utmaningar.

På grund av tekniska problem på vårt lager och många ordrar just nu, är våra leveranstider längre än vanligt. Men vi jobbar såklart stenhårt på att skicka alla paket så snabbt vi bara kan, skriver de på sin sajt.

Företagen påminner också om att leveransalternativ och frakttider kan variera beroende på logistikpartners och lagerstatus.

Under denna period är det högt tryck både hos oss och hos våra leveranspartners – postombud, utlämningsställen och paketboxar – och därför kan leveranstiden vara något längre än vanligt, säger Sanna Danielsson, pr- och sociala medier-expert på Gina Tricot, till Market.

Modevarumärket Pierre Robert meddelar också att man ligger efter i orderhanteringen.

Vi har inte glömt dig, men vi upplever för närvarande större förseningar för många beställningar som lagts mellan 27 november och 6 december. Vi arbetar så snabbt vi kan för att du ska få din beställning inom kort, skriver företaget i ett mejl till sina kunder.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se