Vi ser redan stora synergieffekter mellan våra varumärken, nätbutiker, lager och logistik. Gemensamt för dem alla är vårt löfte att leverera kvalitetsprodukter för utomhusmiljön, både hemma och i stugan, säger han.
Hugo Reed berättar att han tidigare enbart har jobbat med e-handel i Norge, innan förvärvet.
Vår ambition är att utveckla Gardenstore steg för steg, med fokus på kvalitetsprodukter, nöjda kunder, leverantörer och samarbetspartners, samtidigt som vi säkerställer en hållbar och lönsam verksamhet.
Enligt Hugo så gav förvärvet dem ett starkt och passande namn för alla produkter de redan jobbar med.
En spännande del av planen är att etablera och lansera några utvalda varumärken som kompletterar vår profil och stärker vårt sortiment av kvalitetsprodukter för utomhusmiljöer. Även om julen står för dörren ser vi redan fram emot att bygga vidare på framgången under 2025.
Vad lutar det åt i år?
Vi räknar med en sammanlagd bruttoomsättning i Sverige och Norge på cirka 90 miljoner kronor under 2024, med lönsamhet, avslutar Hugo Reed.