ANNONS

Oväntad succé under köpfesten: “Mycket starkare än vi trodde”

Teamet bakom Nybryggt: Karsten, Roosa och Maja
“En ökning jag inte sett på länge”.

E-handlaren Nybryggt.nu, som säljer kaffe och tillbehör, berättar för Ehandel att Black Friday gick oväntat bra. Flera rapporter har visat på att intresset för shoppingshögtiden varit högre i år, än i fjol, och stora e-handlare har rapporterat dundersuccér.

Det är dock inte bara stora e-handlare som hade en bra försäljning under förra veckan.

Nybryggt hade den bästa Black Friday någonsin. Galet bra faktiskt. Och detta utan att vi gjort någon mer satsning än tidigare år, säger medgrundaren Karsten Deppert.

Och precis som andra har rapporterat så var det både själva fredagen och veckan som helhet som levererade.

ANNONS

Vi sålde för mer än dubbelt så mycket som förra året. Om man ska vara exakt så var det 149 procent mer än förra året på själva fredagen, och för hela veckan en ökning med 75 procent. Riktigt starka siffror. En ökning jag inte sett på länge, säger företagets vd Roosa Mannonen.

Hur går det i övrigt för Nybryggt, utöver BF-perioden?

Det går bra, men det har varit cirka ett år av ingen tillväxt utan bara bibehållen omsättning. Men nu i november har vi haft den bästa månaden någonsin. Det såg lovande ut redan innan Black Week, och sedan blev Black Week och speciellt Black Friday mycket starkare än vi trodde. Så det känns som att det börjar ta fart igen och att det finns tillväxt, vilket känns väldigt kul, avslutar Roosa Mannonen.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se