ANNONS

Trots rekordstor Black Friday - sämre förväntningar hos Boozt

Hermann Haraldsson
"Mycket tillfredsställande resultat".

Många företag såg fram emot en framgångsrik Black Friday-period, och för flera blev förhoppningarna verklighet. Boozt är ett av de bolag som kan blicka tillbaka på en framgångsrik kampanjperiod.

Black Friday levererade ännu en gång rekordförsäljning, skriver företaget.

Det var både Boozt.com och Booztlet.com som slog förväntningarna, som tillsammans välkomnade cirka 120 000 nya kunder under Black Friday-veckan.

Jag är stolt att vi än en gång lyckades leverera en rekordstor Black Friday. Detta är nu tionde året i rad, vilket jag än en gång hänför till styrkan i vår varuhusstrategi, säger Hermann Haraldsson, vd för Boozt.

Med endast en månad kvar av året och efter en intensiv försäljningsperiod har modejätten fått en tydligare bild av det förväntade ekonomiska utfallet för 2024. Bolaget har därför valt att justera sin finansiella prognos, med en något lägre tillväxttakt än tidigare beräknat.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se