ANNONS

Färska siffror: Bättre Black Friday än i fjol - “Totalökning på 23 procent”

Patrik Müller
“I alla fall för e-handeln”.

Betalbolaget Nets har nu kikat på siffrorna för shoppinghögtiden och det ser lovande ut för Black Friday-perioden. Initiala siffror visar att e-handeln är på väg att slå fjolåret.

Hittills har konsumenterna som handlar på nätet inte skrämts av larm om bluffreor och passar på att göra fynd. Många har fyndat på Black Friday i åratal, där endast ett fåtal blivit lurade av oseriösa aktörer eftersom handeln i stort sköter sig och följer prisinformationslagen. Konsumenterna fyndar och många för att köpa billigast möjliga julklappar. Och det ser totalt sett ut att bli ett bättre år än ifjol, i alla fall för e-handeln, säger Patrik Müller, e-handelsexpert på Nets.

Nets mäter endast hur de webbutiker som körde transaktioner under förra årets Black Friday har utvecklats i år. Detta för att få en rättvisande bild av marknadsutvecklingen.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se