E-handeln har suddat ut landsgränserna för många bolag. Att expandera internationellt kräver idag inte samma kraftansträngning som det gjorde för blott ett par år sedan. För ambitiösa bolag som vill etablera sig utomlands finns det dock fortfarande hinder. Kännedom och kostnad är två av de största.
”Bland e-handlare finns det idag en tydlig trend. Där man tidigare etablerade sig i Norden för att sedan ta sig ut i Europa, USA och Asien, så siktar många nu på att sälja globalt direkt. Men att få trafik och bygga kännedom på nya marknader kan vara både svårt och dyrt, eftersom det ofta behövs flera olika leverantörer för att bygga närvaro. Med impact.com går allt detta att göra på en och samma plattform”, säger Andreas Bjärnlind.
Hitta lämpliga influencers utan ansträngning
Att använda influencers för att – med hjälp av underhållande content – bygga varumärket och öka konverteringsgraden har blivit alltmer populärt hos e-handlare. Men hur vet man vilka profiler som är bäst lämpade för ens produkt på en marknad som man aldrig har varit inne i tidigare?
Det löser impact.com genom att tillhandahålla ett globalt nätverk av influencers, utspridda över de mest populära sociala nätverken. Genom en smidig sökning kan plattformen identifiera miljontals möjliga samarbetspartners för varumärket.
Testa Impact.com redan idag. Boka demo här!
”Våra automatiserade system hjälper bolag att hitta de influencers som lämpar sig bäst för produkten, vare sig det handlar om skönhet, hälsa, sport, teknik eller någon annan bransch. Under kampanjens gång får man löpande information om resultaten och kan styra budgeten mot de kreatörer som lyckas bäst i sin marknadsföring”, berättar Andreas Bjärnlind.
"Är världsledande men samtidigt prisvärda"
Kunder som inte vill använda sig av influencers får via impact.com tillgång till ett klassiskt utbud som partners och affiliates, som content, prisjämförelser, portaler, cashbacks, rabatter, kundklubbar och annat – var som helst i världen.
Flera globala storbolag – och snabbväxande uppstickare – har redan upptäckt styrkan i impact.com:s erbjudande.
”Möjligheterna som öppnar upp sig i vår plattform är väldigt stora. Vi är världsledande – både när det gäller teknik och funktionalitet – men samtidigt prisvärda. Tack vare den kombinationen kan vi hjälpa bolag att börja göra affärer internationellt smidigare än någonsin tidigare”, avslutar Andreas Bjärnlind.