ANNONS

Elektronikjättens PR-satsning anmäld - och fälld: "Långtgående och obehaglig"

Den anmälda kampanjen (Fotomontage: Press/RO/Powers-tiktok)
"Känns så fel".

I somras släppte elektronikkedjan Power en minst sagt annorlunda kampanj. Företaget utmanade sina kunder att tatuerat in Powers logotyp någonstans på kroppen, i utbyte mot 50 procent rabatt på hela sortimentet året ut.

Tatueringen gjordes i Powers varuhus av artister från Notorious Ink, från och med den 5 augusti.

Kul, tänkte kanske vissa. På Powers Tiktok-profil finns videos på kunder som faktiskt deltog i kampanjen och tatuerade logotypen, i vissa fall även produktbilder, på sin kropp.

Men en del kunder blev upprörda, och anmälde företaget samt kampanjen till Reklamombudsmannen.

ANNONS
ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.