Många e-handlare lägger stor vikt vid att sälja så mycket som möjligt och skapa en fantastisk köpupplevelse för sina kunder. Tyvärr glöms ofta efterköpsupplevelsen bort, trots att den är minst lika viktig. Idag returneras 20-30% av alla varor som köps online, och statistiken visar att hela 75% av konsumenterna väljer bort en e-handlare efter missnöje med sin senaste returupplevelse. Ett enda misstag i returprocessen kan alltså göra att en kund försvinner för gott – något som i längden påverkar lönsamheten avsevärt.
Reclaimit har en mission — att göra dagens e-handel och retail mer hållbar och lönsam, en retur i taget.
Med över 20 års erfarenhet och best practice säkerställer de kontroll och transparens genom hela efterköpsprocessen, och får dig att tänka om kring dina returer — från en kostnadspost till en faktor som driver tillväxt!
Det som särskiljer Reclaimit på marknaden är:
- Du som kund är alltid i fokus
Reclaimit sätter alltid kunden i centrum och förstår dina unika behov för att leverera skräddarsydda lösningar som löser även de mest komplexa problemen efter ett köp. Till skillnad från många andra har de all utveckling och support in-house vilket säkerställer snabbare kundservice.
- Innovativa och lösningar i framkant
Reclaimit erbjuder flexibla lösningar med automatiserade workflows som enkelt kopplas till dina befintliga system och säkerställer en smidig returprocess för både dig och dina kunder, oavsett hur snabbt ni växer. Med smarta återkonverteringsstrategier som enkla byten och vouchers i returprocessen kan du även behålla upp till 30% fler intäkter samt öka kundnöjdheten med snabbare återbetalningar genom effektivare returlogistik.
- Erbjuder cirkulär shopping
Recliamit inser att de som görs idag formar morgondagens värld. Därför arbetar de med lösningar för hållbara returer och cirkulär shopping som aktivt bidrar till en cirkulär ekonomi. Med hjälp av recommerce strategier som reparationer och trade-in program, minimerar de avfall och klimatavtryck för deras kunder, hjälper dem att möta nya EU krav som ’Right to Repar’ samt hittar nya intäktsströmmar på en växande second-hand marknad.
Ledande e-handlare och retailers som CDON, Power, Ideal of Sweden, Cervera och ICIW använder redan Reclaimits allt-i-ett plattform för bättre efterköpsupplevelser. Cervera automatiserade bort 85% av tidigare manuellt arbete, Frank Dandy behövde inte anställa en extra resurs på kundsupport som planerat och Fyndiq upplevde 92% kundnöjdhet med returer.
Redo att driva hållbar lönsamhet och öka din kundlojalitet? Läs mer här