ANNONS

Profilerna om skivkontraktet: “Riktar sig till barn och barnfamiljer”

Johan Valencia, Josefin Astrén Rantamäki (projektledare på Universal) och Linn Andersson.
ANNONS

Johan Valencia och Linn Andersson om kärleken till musiken och kontraktet med Universal.

Johan Valencia driver tillsammans med maken John Valencia Instagramkontot “Pappapappadotter”. Linn Andersson är kanske mer känd som “Tingelinn” på sociala medier. I veckan meddelade de båda att de skrivit ett gemensamt kontrakt med skivbolaget Universal music. För Influens berättar de mer om sin nya satsning.

Musiken har alltid funnits där

Skivkontraktet är inte Johan Valencias första. Redan i 20-årsåldern hade han ett kontrakt med ett bolag i Tyskland, och åkte både på turné och släppte egen musik. Han har också medverkat i flera musikaler genom åren.

Jag har jobbat med musik i hela mitt liv. Redan som barn var jag runt i hela Sverige och sjöng på olika talangtävlingar. När jag var 13 år gjorde jag audition till Björn & Bennys musikal Kristina från Duvemåla som sattes upp på Malmö opera. Jag fick rollen som Kristinas och Karl-Oskars äldsta son. Jag var med från premiären och två år framåt. Efter det medverkade jag i ett antal andra stora musikaler, berättar Johan Valencia för Influens.

För Linn Andersson har intresset för att sjunga alltid funnits. Som liten var hennes största dröm att bli artist. Hon har både tagit sånglektioner, sjungit i kör, studerat sång på gymnasiet och medverkat i musikaler. Men i samband med att hon blev mamma lade hon intresset åt sidan, även om hon inte slutade hålla sångstunder med både sina egna och sina vänners barn, och på öppna förskolan.

Därför känns det så himla kul att något man drömt om hela sitt liv nu faktiskt sker på riktigt, säger hon. 

“Har en viss målgrupp”

Musiken de kommer att släppa tillsammans med Universal music riktar sig främst mot barnfamiljer och kommer ha ett glatt och familjärt budskap, berättar Johan Valencia. Han säger också att musiken från och med nu kommer att ta allt större plats i deras sociala medier och att de kommer starta en gemensam Youtube-kanal där man kommer att kunna lyssna på deras låtar.

Det är extra kul att det är musik som riktar sig till barn och barnfamiljer då man är mitt i livet som småbarnsmamma och har en viss målgrupp på våra sociala medier som vi hoppas kommer älska vår musik. Det kommer bli jätteroligt att jobba med detta och något våra följare kommer få ta stor del av, säger Linn Andersson.

Sofie Magnusson
sofie@influens.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap