2023 var byråns bästa år hittills.
Cult communications grundades av Sanna Franklin och Moa Engström, mitt i en brinnande pandemi. Tre år senare befinner sig företagsvärlden i en minst sagt utmanande lågkonjunktur. Det går inte att säga att byrån haft en lätt start. Trots alla utmaningar blev 2023 det bästa året någonsin för Cult communications.
Under det senaste året har byrån både ökat i omsättning, med 20 procent från år 2022, och ökat antalet anställda. Samtidigt har byrån lyckats utöka både sin kundportfölj och sin influencerportfölj. Nya kunder som tillkommit under året är bland andra HUBSO, Scholl, Fenty Beauty, MULI, Cubus, IsaDora, Fazer och Bubbleroom.
Vi strävar ständigt efter att vara i framkant av branschen och utvecklingen med bland annat AI och nya plattformar, för att kunna arbeta mer datadrivet inom PR. Detta har gett oss möjligheten att vara ännu mer skräddarsydda och effektiva i kampanjer, projekt och retainers för våra kunder och profiler, säger Sanna Franklin och Moa Engström i ett gemensamt uttalande.