"Finns planer på en egen butik."
Tidigare i år avslöjades det att syskonen Bianca, Oliver och Benjamin Ingrosso hade startat ett nytt gemensamt bolag. Bolaget, som går under namnet Mi-No Market, med varumärket Mino, ska fokusera på livsmedel. Nu går företaget ut med att man tagit in en vd vid namn Daniel Warence, som nu också kan avslöja fler detaljer om varumärket.
Det handlar om försäljning av livsmedel och produkter kopplade till matlagning, exempelvis olika typer av köksredskap. Det är ett brett sortiment. En stor del kommer vara livsmedel kopplat till det italienska köket, och en annan del kommer vara verktyg, som stekpannor, skärbrädor och liknande, säger Daniel Warence till Breakit.
Han säger att livsmedlen kommer att finnas i dagligvarukanalerna snart och att det finns planer på en egen butik, även om detta inte kommer att ske under 2024.
Syskonens kändisskap har stor betydelse
Att syskon-trion redan är välkända namn bland det svenska folket är inget Daniel Warence bortser ifrån, men säger samtidigt att det krävs mer än så för att varumärket ska nå långsiktig framgång.
Det kommer naturligtvis att ha en jättestor betydelse för bolaget, framförallt för att få konsumenter att prova. Men kvaliteten på produkterna kommer att vara avgörande för den långsiktiga framgången. Syskonen har kvalitet i allt de gör och så kommer det vara även i Mino.
Hur involverade syskonen kommer att vara i den operativa verksamheten återstår att se. Enligt Daniel Warence har de en plan framåt med tydliga rollfördelningar. Han säger att syskonen kommer att vara mer eller mindre involverade i olika perioder.
Det handlar om att få ihop det på en helhet. Min uppgift är att ta visionen och omsätta den i konkreta handlingar i linje med bolagets och syskonens ambitioner.
De första produkterna beräknas kunna köpas under sommaren 2024.