Han ska hjälpa företaget expandera.
Influencern och revisorn Laila Högfeldt grundade skönhetsföretaget Lenoites i april 2021. Redan 2023 förväntas företaget nå en omsättning på 10 miljoner kronor, med en vinst på 2,5 miljoner. Nästa år siktar företaget på att dubbla omsättningen.
Inför den planerade tillväxtresan har företaget nyligen rekryterat en Chief Commercial Officer. Henrik Johansson tillträder som CCO i januari och har tidigare arbetat i ledande roller på Grazette (nu Lyko Professional, Lyko Production), Xlash Cosmetics och Lernberger Stafsing.
Enligt ett pressmeddelande från företaget kommer Henrik Johansson att spela en avgörande roll i den fortsatta expansionen och ansvara för kommersiella frågor med syfte att stärka varumärkets värde och position på marknaden.
Jag är så imponerad av Laila och Lenoites, och vad de lyckats åstadkomma på de här två åren. Jag ser fram emot att få ansluta till ett av Sveriges snabbast växande beauty brands och räknar med ett riktigt spännande 2024, säger Henrik Johansson.