Hittills hemliga siffror för LXA the label och Viq Beauty presenteras.
För några dagar sedan rapporterade vi siffrorna för e-handelshubben Hubso och ägarbolaget Hubso Group, för både det andra kvartalet och för halvåret 2022. Bolaget står bakom flertalet framgångsrika influencer-varumärken, men avslöjar sällan hur det går för var och ett. Hubso vill oftast hålla sig till en samlad bedömning och försäljningsredovisning.
LÄS ÄVEN: HUBSO ökar med 30 procent – ”fullt ut avgörande”
Men nu ger bolaget en kort kommentar på realityprofilen och influencern Josephine Qvists skönhetsvarumärke Viq Beauty. En satsning vars lansering sköts fram i tiden. Planen var nämligen att slå upp dörrarna till Josephine Qvists e-handelssatsning i slutet av 2021, men så blev inte fallet. Josephines första egna varumärke fick istället se dagens ljus i juni i år.
LÄS ÄVEN: Skulle lanseras i fjol – nu är Josephine Qvists e-handelssatsning live: ”Sålde över förväntan”
Bolaget var noga med att inte avslöja några siffror under premiären, och meddelade endast att den första produkten - en parfym - "sålde över förväntan". Men nu har man, i den senaste rapporten, avslöjat att lanseringen var väldigt framgångsrik och att det nystartade varumärket redovisar en bruttovinstmarginal på 51 procent under det andra kvartalet.
Vidare avslöjar man även hur det gick för Linn Ahlborgs modemärke LXA the label, under dess första hela verksamhetsår. Viktigt att påpeka är dock att bolaget LXA the label lanserades i slutet av 2020. Enligt Hubso omsatte modemärket drygt 10 miljoner kronor, under det första helåret.
Hubsos USP är att identifiera och signera stora kreatörer för att därefter snabbt lansera ett kommersiellt varumärke och skapa traction, skriver bolaget i rapporten.