Trots negativt resultat så var det en positiv utveckling från föregående år.
Webblagret Sverige AB har gått från att ha varit en nätbutik, som sålde allt från teknikprylar till heminredning och kosmetik, till att vara ett rent holdingbolag som håller aktier. Numer går all försäljning för webb via bolaget Influencer Panel.
Vi har full fokus nu på försäljning för Newton system och influencer kampanjer i Influencer panel, säger vd:n Danjal Kanani till Influens.se
Men under 2021 så höjde man omsättningen med lite mer än det dubbla från 1,5 miljoner kronor till 3,2 miljoner, en ökning med 118 procent. Samtidigt lyckades man få upp resultatet på sista raden trots att det fortfarande visade röda siffror. Man gick från ett resultat på minus 650 tusen under 2020 till minus 450 tusen kronor under 2021.
I verksamhetsbeskrivningen skriver man att Webblagret AB har sålt Influencer panel sweden AB till Newton Nordic AB efter räkenskapsårets slut. En affär som väntas föra in närmare 50 miljoner till Webblagret. Influens.se har tidigare rapporterat att Newton Nordic, där Danjal Kanani också är vd, tripplade sin omsättning och nu försöker ta sig tillbaka till börsen efter ett turbulent slut på 2021.
Ledningen har valt att lägga allt sitt krut på Newton och Influencer Panel, avslutar Danjal Kanani som är vd i samtliga tre bolag.