"Vi kommer aldrig att retuschera bilderna på vår hemsida och i sociala medier".
Nicole Falciani har nu lanserat sin första satsning utanför sin influencerverksamhet, nämligen ett e-handelsföretag. Varumärket har fått namnet Ombreas och säljer badkläder, men det är inte "bara ett nytt badklädermärke". Bakgrunden till satsningen stavas; inkludering i modebranschen.
LÄS ÄVEN: Nicole Falciani slog 4 miljoner – dubblade vinsten
Jag bestämde mig för att göra Ombreas till verklighet när jag för ett par år sedan fick höra av ett stort bikinimärke att de inte ville samarbeta med mig eftersom jag var ”för stor” för deras varumärke och image. Men det finns inget som är "en perfekt bikinikropp". Vårt mål är att göra badkläder som gör alla bekväma men ändå med miljön i åtanke, skriver Nicole Falciani på sajten.
Företagets produkter tillverkas av återvunna material i Portugal. Man är även noga med att inte använda sig av plastpåsar, taggar i plast eller att använda sig av mer pappersmaterial än absolut nödvändigt, förklarar bolaget på sin sajt.
Jag valde Portugal eftersom portugisiska fabriker följer europeiska arbetsmiljölagar.
Ombreas lovar även att reklam- och produktbilder aldrig kommer att retuscheras eller redigeras.
Bilderna vi använder på vår hemsida och i sociala medier kommer aldrig att retuscheras, och vi kommer inte att redigera några kroppar, finnar eller kläder.