ANNONS

Hälsokedjan Life lanserar omnikanals-leveranser

Hälsokedjan Life lanserar omnikanals-leveranser
Life Stockholm Ringen Köpcentrum

Life vill lösa vardagspusslet för sina kunder genom att låta dem boka sin vara via nätet.

ANNONS

Life, som säger sig vara Nordens största hälsokedja, öppnar nu upp för vad som internationellt kommit att kallas Click & Collect.

Snart även i Norge och Finland

Vi har tidigare skrivit om Elgigantens mycket framgångsrika tjänst collect@store, en tjänst som hälften av deras kunder använder. Nu hakar Life-butikerna på med sitt koncept Boka & hämta.

– Boka & hämta i Sverige är en del av Lifes satsning på omnikanal för att knyta samman fysiska butiker med online och erbjuda kunderna en sömlös upplevelse mellan olika kanaler. Boka & hämta kommer snart även rullas ut till Life i Norge och Finland, säger Stina Rafner, projektledare online på Life.

Den nya leveranstjänsten ska vara fraktfri för kunderna och företaget förklarar hur det är ett miljövänligt alternativ, eftersom butikernas befintliga transporter används för eventuell påfyllnad av butikslagret.

Inte hela Sverige

Det sägs finnas flera fördelar med Boka & hämta och framför allt ser man som kund till att varan finns i butiken innan besöket.

– Vi är väldigt glada över att kunna leverera smarta lösningar till våra kunder som spar tid och underlättar för dem i deras vardag, säger Thomas Johansson, marknadsdirektör på Life.

Boka & hämta ska idag finns på ett antal orter runt om i Sverige och på sikt kommer fler Life-butiker att anslutas.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se