Enligt Bluebox har förberedelserna inför Norgelanseringen pågått sedan i somras. Planen har varit att ha allt färdigt när julhandeln drar igång, och nu har Blueboxshop.no öppnats upp för handel. Redan nu säger sig Bluebox ha fått siffror som visar på ett stort intresse för företagets produkter.
- Norge är en väldigt attraktriv marknad och en spännande nyhet för oss. Vi har stora förväntningar och hoppas att våra norska vänner tar väl emot oss och att de finner våra produkter lika intressanta som våra svenska kunder har gjort i över 15 år, säger Stig Hubred, som är Norgeansvarig på Bluebox.
Bluebox lanserades i Sverige Ã¥r 2000 och säljer bland annat inredningsprodukter och presenter. I Ã¥r firade butiken 15 Ã¥r pÃ¥ nätet och förra Ã¥ret landade omsättningen pÃ¥ 18,5 miljoner kronor. Nyligen rekryterade bolaget bloggaren Regina "Egoina" Katralen, och satsar nu pÃ¥ tillväxt bland annat genom ökad närvaro i sociala medier. Â