Poddens språk är engelska, vilket möjliggjort programmets spridning över landsgränsen. Redan i fjol meddelade Cure Media att man märkt ett stort intresse i andra länder som bland annat Storbritannien, Tyskland och Spanien och i övriga Norden.
2021:s satsning utanför Norden gav önskat resultat för podden. Influencer Marketing Talks klättrade inte bara på topplistorna i Sverige utan även i UK, Tyskland och de övriga nordiska länderna. Under året fick podcasten besök av gäster från bland annat Lyko, Kappahl, Polarn O. Pyret samt influencerfödda varumärket C’est Normal, vilket varit en del av den stora framgången, skriver Cure Media i ett pressmeddelande.
Nu har företaget ökat sin satsning på den brittiska marknaden med bland annat intressanta gäster från ledande modeföretag i landet Vicky James, Head of Brand Marketing på Missguided, Nathalie Wills, Global Director Marketing på Zalando, samt Lauren Spearman, Head of Consumer Comms & Social på Made.com.
Idag och framåt, när influencer marketing får en allt större och naturligare plats i marknadsmixen hos globala fashion bolag så ser vi också en ökad kunskapstörst kring kanalen. Därför är jag väldigt glad att vi genom Influencer Marketing Talks får möjligheten att utbilda våra lyssnare inte bara i Norden, utan även i UK, tillsammans med några av de mest framgångsrika fashion-varumärkena idag, säger Frida Ekholm, Social Media Manager på Cure Media och ansvarig för podcasten.