I Steve Terrys kundbas ingår bland andra Bruce Springsteen, Noomi Rapace och Max Martin. Han ligger bakom skönhetskonceptet The You Way och har tidigare varit involverad i frisörkedjan Toni & Guy. Nu är meningen att han ska bidra med kreativa och affärsmässiga perspektiv för att få e-handeln Lyko att växa i skönhetsbranschen.
- Vi kan uppfattas som väldigt olika men vi har exakt samma vision och känsla för vår bransch. Det är bara att titta på vad våra företag står för: "YOU" och "Highlight Youself", det säger en hel del om våra likheter. Vi såg alldeles för många synergier för att ignorera denna möjlighet, säger Steve Terry, numera delägare och Creative & Business Development Director för Lyko.
Utlovar spännande kundupplevelser
Enligt Lyko ligger både Steve Terrys och Lyko:s fokus på kunden och att erbjuda det som är bäst för honom eller henne.
- Tillsammans utvecklar vi nu ett innovativt helhetskoncept inom professionell hårvård och skönhet, med en tydlig vision att representera det självklara valet för allt som rör hår och hud, säger Rickard Lyko, E-handelschef för Lyko.
Ehandel.se har tidigare berättat att Lyko satsar stort på omnikanal och att företaget planerar att öppna fler fysiska butiker för att komplettera sin e-handel. Tillsammans med sin nye medarbetare lovar företaget nu att ha "siktet inställt på att skapa nya och spännande kundupplevelser".
- Vi är inte rädda för saker som aldrig gjorts tidigare och vi har storslagna planer för framtiden. Vi befinner oss i ständig rörelse, på en resa som kantas av konstant förnyelse, utveckling och innovation. Detta är bara början för oss alla och det känns oerhört roligt, säger Steve Terry.