Årets andra kvartal blev en stark framgång för Hubso, som tar fram och lanserar varumärken tillsammans med influencers. Omsättningen steg med 63 procent och uppgick till drygt 8,7 miljoner kronor. Samtidigt redovisar företaget ett EBITDA-resultat på 356 000 kronor, vilket kan jämföras med minus 185 000 kronor samma kvartal förra året.
Kvartalet följer därmed den utstakade vägen från Q1, då företaget också lyckades vända till svarta siffror.
Nu har första halvåret passerat och Hubso fortsätter sin tillväxtresa. Vi kan konstatera att vi fortsätter att växa mer än den generella tillväxten inom e-handel. Efterfrågan är fortsatt stor på våra varumärken och tillväxten är god både under Q2 och första halvåret. Ett tecken på den ökade efterfrågan är till exempel att Rebecca Stella Beautys produkter nu finns i Lykos butiker, kommenterar Josefine Abrahamsson, medgrundare och vd på Hubso Group, de nya siffrorna.
Under det gångna kvartalet inledde Hubso ett samarbete med profilen Josephine Qvist, som slog igenom 2015 i TV-programmet “Ex on the beach”. Sedan dess har hon nått stora framgångar på Youtube och Instagram, samt med podden “Sweet but psycho” som hon driver tillsammans med branschkollegan Elin Skog.
Som Influens.se tidigare berättat kommer Hubso framöver att satsa ännu mer på att nå ut internationellt.
Hubso har rustat för en mer internationell närvaro med möjlighet till lager och distribution utanför Norden för att snabbare och mer effektivt kunna hantera större volymer internationellt. Vi fortsätter även att öka antalet leverantörer för att hela tiden kunna bibehålla möjligheten till snabb och effektiv produktion, snabba leveranser och hög lageromsättningshastighet.
Josefine Abrahamsson beskriver det andra halvåret som det mer hektiska för företagets del. I år väntar både nya lanseringar och nya varumärken.
Vi ser ett stort intresse från profiler att jobba tillsammans med Hubso och vi hoppas kunna knyta till oss fler lovande profiler med starka varumärken under hösten.