Cure Medias podd "Influencer Marketing Talks" lanserades i januari i år och blev genast en hit. Varje vecka släpptes ett nytt avsnitt som lät lyssnarna ta del av information om digital marknadsföring, sociala medier och influencer marketing. Under våren fick podden besök av gäster från bland annat NA-KD, Stronger, Ellos och CAIA, som alla berättade hur de ser på och jobbar med marknadsföring via influencers.
Enligt Cure Media ökade podden, som drivs av företagets Sanna Ödmark och Frida Ekholm, snabbt i popularitet efter lanseringen och nu står det klart att det blir en andra säsong.
Det är fantastiskt roligt att se att just influencer marketing är det ämne som många vill lära sig mer om idag. Att vår podcast sedan start ligger som en av de topp tre mest lyssnade marknadsförings-poddarna i Sverige stärker det faktum att detta är en kanal på frammarsch, och att det finns ett stort behov av innehåll kopplat till hur du lyckas nå din målgrupp på en alltmer konkurrensutsatt marknad, säger Sanna Ödmark, Head of Marketing på Cure Media, i ett pressmeddelande.
Den nya säsongen kommer i högre utsträckning vända sig utanför Sverige och fokusera även på andra länder i Europa. Redan i samband med den första säsongen märkte Cure Media av ett stort intresse i länder som Storbritannien, Tyskland och Spanien, samt i övriga Norden.
I Sverige har vi ju många fina exempel på bolag som jobbar framgångsrikt med influencer marketing, och som med hjälp av kanalen växer och tar andelar på nya marknader. Att vi har haft förmånen att ha med oss flera av dessa bolag som gäster i podden tror jag absolut har bidragit till att vi har så många lyssnare även utanför Sverige. Inför säsong två är mixen av gäster ännu mer internationell och vi ser fram emot att intervjua personer från framgångsrika influencer-bolag och experter i länder såsom UK, Tyskland och USA, fortsätter Sanna Ödmark.
Alla avsnitt av "Influencer Marketing Talks" är på engelska och ungefär 15 minuter långa.